
24 jun Framgångsrik e-postmarknadsföring med värde för läsaren
Företaget Easit AB skickar cirka en gång per månad ut ett nyhetsbrev till intresserade som tecknat sig för att få ta del av information från dem. Målsättningen med denna marknadsföring via e-post är att den både upprätthåller kundrelationerna och stärker varumärket, samtidigt som önskad respons upppnås.
Nyhetsbrevet brukar till exempel innehålla; aktuellt som händer hos Easit och i branschen, korta artiklar om hur någon av Easits kunder gjort för att lösa problem och utmaningar i sin verksamhet, information om konferenser och utbildningar med mera. Easit Support delar även med sig av tips och trix som effektiviserar arbetet för dem som använder Easits ärendehanteringssystem.
För att få en framgångsrik e-postmarknadsföring så tar Easit hjälp av Charlotta Tilder med projektledning och produktion av nyhetsbrevet i verktyget Apsis Pro. Hon projektleder, sätter rubriker, tar fram bilder och omformulerar texter för att visa värdet för mottagaren och därigenom få upp intresset för att klicka sig vidare och läsa ännu mer om Easit och deras lösningar.
Det senaste brevet gick ut i förra veckan och nu håller vi för fullt på med att ta fram innehållet till augusti. Varmt välkommen till charlotta@tilder.se när du vill veta hur du också kan marknadsföra dina produkter och tjänster med hjälp av e-post.
”Vi har fått en mer uppdaterad webbsida, kommit igång med sociala medier och uppnått vårt mål med att skicka ut nyhetsbreven” säger Affärsområdeschef på Easit, om resultaten av att anlita Charlotta Tilder.
Läs mer om e-postmarknadsföring i Apsis Pro här: http://www.apsis.se/
No Comments