Event – mervärde till din kund


Ordna ett event som ger dina kunder ett mervärde. Det är ett mycket bra sätt för dig att hålla en god kontakt med dem.
Gör som till exempel programvaruföretaget Easit:

Easit utvecklar och säljer IT-program för ordning och reda. Verktygen hanterar ärenden, avvikelser, tidredovisning och projektstyrning.

Easit anordnar varje år en tvådagarskonferens för sina kunder, där de bjuder in alla användare ute på företagen som jobbar i ett Easit system. Årets konferens hölls i våras på mysiga Aronsborg utanför Stockholm.

Under de två dagarna får användarna lyssna till hur andra arbetar med Easit på sitt företag och vad de har för lösningar. De får också tips och trix, nyheter och utbildningar. Många byter erfarenheter med varandra, får inspiration och nya ideér.

Väl tillbaka på sin arbetsplats sparar användaren tid, resurser och jobbar ännu mer effektivt, vilket är ett värdefullt mervärde för dem.

Inför detta event hjälpte jag till med copy och sättning i Easits grafiska profil, på bland annat:

  • Inbjudan
  • Program
  • Deltagarförteckning
  • Namnbrickor
  • Etikett till vattenflaskor
  • Sommarkort
  • Utvärdering av konferensen
  • VIP biljetter till nästa års konferens

 

Under konferensdagarna var jag även med på plats för att ta hand om registrering, fotografering och inlägg i sociala medier. Två mycket givande dagar för både mig och användarna. Tack Easit.

Hälsningar
Charlotta

charlotta@tilder.se
070-256 15 19

 

 

No Comments

Post A Comment

Verifierad av MonsterInsights