10 feb Ge dina framtida kunder inspiration och nya idéer – Exempel på kundnyhet nr 1
Se till att besökarna på din webbsida stannar kvar och blir mer intresserade av ditt företag, dina produkter och tjänster. De är förmodligen dina presumtiva kunder.
Ett tips är att låta dem läsa om dina nya och befintliga kunder. Berätta gärna om ett aktuellt företags val av dig som leverantör i form av en nyhet på webbsidan. I den informerar du om vad de hade för problem och utmaningar innan sitt köp och om sin slutliga lösning. Detta ger förhoppningsvis läsaren inspiration och nya idéer. Är det dessutom en presumtiv kund så visar du dem vägen till en bra lösning.
Exempel på kundnyhet nr 1
I förra veckan publicerade jag en sådan kundnyhet på företaget Easit:s webbsida. Denna gång var det en befintlig kund som kompletterat sitt ärendehanteringssystem med fler lösningar.
Innan dess hade vi fått godkänt av företaget om publicering på webben och i det digitala nyhetsbrevet. Frågorna som jag ställde för att kunna skriva en text om deras köp var: Hur har det fungerat hittills, innan köpet? Vilka eventuella problem har ni haft? Varför köptes nya lösningar in? Tittade ni på flera olika leverantörer? Vad var det som gjorde att ni valde just denna lösning? Vilket var det starkaste skälet till ert val? Därefter skrev jag ihop en nyhetstext om företagets köp och publicerade den.
Mitt uppdrag hos Easit har varit att hålla ett kontinuerligt flöde av dessa texter på webbsidan. Läs gärna kundnyheten: ”Flexibel ärendehantering vid verksamhetsförändringar”.
Detta är blogginlägg nr 1 av ”Exempel på kundnyhet” med texter som jag skrivit och publicerat.
No Comments