Nytt marknadsstöd som vill visa kundnyttan för smarta produkter

Nytt marknadsstöd som vill visa kundnyttan för smarta produkter


SICK Sensor Intelligence kommer från den 10 januari 2017 att anlita mig, Charlotta Tilder, som konsult inom marknadsföring.

Bolaget har sett ett behov av support med den externa marknadsföringen i både Sverige och Norge. Tillsammans med mig kommer de nu få operativt stöd inom bland annat produktionsledning, planering och marknadskoordinering.

Uppdraget innebär att jag kommer arbeta med den löpande marknadskommunikationen på plats på SICKs kontor utanför Stockholm, två dagar per vecka.

Då SICK Sensor Intelligence är ett internationellt företag kan även kontakter med kollegor på marknadsavdelningen i Tyskland och USA att behövas. Men främst kommer det bli ett nära samarbete här i Sverige och i Norge med produktcheferna för de olika divisionerna, marknads- och produktchef Göran Roxström och den externa reklambyrån.

Ansvarsområdena blir bland annat:

  • Webbsidor (Produktionsledning innehåll / content)
  • Sociala medier; LinkedIn etc. (Planering inlägg, content, copy, publicering)
  • Marknadsföring i tryck och på webb (Koordinering)
  • Produktlanseringar (Koordinering)
  • Profilprodukter  (Koordinering)
  • Digitala nyhetsbrev (Stöd innehåll / content)

Jag ser nu fram emot att starta och komma igång med samarbetet på SICK Sensor Intelligence. Jag vill vara ett stöd för bolaget bland annat när det gäller att tydligt visa kundnyttan och värdet av att köpa in någon av SICKs många smarta och intelligenta produkter och tjänster. Detta leder förhoppningsvis till att slutkunden får hjälp på vägen till ett positivt köpbeslut.

Tack Göran Roxström för ditt förtroende! Önskar nu SICK Sensor Intelligence varmt välkommen som ny kund hos mig på Tilder Kommunikation!

//Charlotta Tilder


Om SICK Sensor Intelligence
SICK hör till de ledande tillverkarna av sensorer inom områden som spänner från tillverkningsautomation via logistikautomation till processautomation. Som teknik- och marknadsledande företag är SICK, med sina sensorer och applikationslösningar för industriella användningar, den perfekta basen för säker och effektiv styrning av processer, till skydd för människor mot olyckor och för att undvika att skada miljön.

SICK Sensor Intelligence grundades 1946 och representeras av över 50 dotterbolag och delägda bolag samt av ett flertal agenturer jorden runt. Under bokföringsåret 2015 sysselsatte SICK mer än 7 400 medarbetare över hela världen och uppnådde en koncernomsättning på knappt under 1,3 miljarder euro.
 Läs mer om SICK på webbsidan här >>


Vad är kundnytta?
Läs definitionen här >>

 

 

No Comments

Post A Comment

Verifierad av MonsterInsights